13 Şubat 2013 Çarşamba

MANTAR SOTE

Mantarı hem garnitür olarak hemde yemek olarak tüketiyorum. Bir kere Sarıkız Mantarı yada diğer adıyla Kayın Mantarı hediye gelmişti, o ne lezzetti... Ancak korkumdan paketli olsa bile İstiridye Mantarı bile alamıyorum, sadece kültür mantarıyla idare ediyoruz :-((  Neyse gelelim sadede...
Mantar lezzeti kadar içerdiği proteinle de çok değerlidir. Bu sebeple mümkün olduğunca çeşitli şekillerle tüketmeye çalışıyorum. En çok sotesini seviyoruz, hele yazın mevsiminde taze ve lezzetli domates ve biberle tadına doyulmuyor.  Zeytinyağı ile pişirdiğimden, ana öğün haricinde ekmek arası bile güzel gidiyor...

Mantar'ın özelliklerinden biri içeriğinde yüksek oranda su bulunması. Bu sebeple mantarı temizlemek ayrı bir önem kazanıyor. Öncelikle üzerindeki topraklardan kurtulmak için bir bıçakla kenarlardan tutup, zar gibi bir tabakayı soymanız gerekiyor. Sonra sap kısmının üzerlerini yine bıçak yardımıyla kazıyın. Sapın alt kısmından da ince bir tabakayı kestiniz mi işin büyük kısmı bitti demektir. Tüm mantarları soyduktan sonra çok çabucak bir sudan geçirip süzülmeye bırakın. Renklerinin kararmaması için limonlu suda bekletin denir ama zaten içeriğinde bu kadar su bulunan bir sebzeyi bide suda bırakırsanız iyice şişecek ve lezzetini kaybedecektir. Mantarların kararmaması için pişirirken içine 2-3 damla limon suyu veya sirke damlatmanız çözüm olacaktır.
Gelelim tarifimize,
1 paket kültür mantarı
1 orta boy soğan
1 adet domates (ben bu mevsimde domateslere pek güvenmiyorum, 1 tatlı kaşığı salça kullandım)
1 adet çarliston biber (biber de lezzetsiz benim için, yazdan dolaba koyduğum biberlerden 1/2 avuç kadar)
Soğanı yemeklik doğrayıp biraz yağda çeviriyorum. İnce doğranmış biberi ilave edip biraz daha çeviriyorum. Biberler de yumuşayınca salça'yı ilave edip kokusu çıkınca doğranmış mantarları ilave ediyorum. Orta ateşte 2-3 kez çevirip, altını kısıp, kapağını kapatıyorum. Böylece mantarlar suyunu salıp çekene kadar pişiyor. Piştiğinde tencerede sadece yağı kalıyor. Aynı öğün sıcak olarak yiyebilir, yada benim gibi tencere soğuduğunda buzdolabına alıp ertesi gün zeytinyağlı olarak tüketebilirsiniz.



Hiç yorum yok: